Συνολικές προβολές σελίδας

Τετάρτη, 26 Αυγούστου 2015

Εργαστήριο δημιουργικής ανάγνωσης και γραφής "ΤΟ ΚΟΧΥΛΙ": έναρξη εργασιών 4ου Χειμερινού Κύκλου


Γενικές Πληροφορίες:

Οι συναντήσεις του Εργαστηρίου δημιουργικής ανάγνωσης και γραφής "ΤΟ ΚΟΧΥΛΙ" (Δ’ Χειμερινός Κύκλος, 2015-2016θα πραγματοποιούνται σε εβδομαδιαία βάση. Ως έδρα τους θα έχουν το ξενοδοχείο "ΑΛΣ" (Πλατεία 100 Χουρμαδιές / Γ. Χαρίτου).

Το Εργαστήριο Δημιουργικής Ανάγνωσης και Γραφής «ΤΟ ΚΟΧΥΛΙ» απευθύνεται σε:
αναγνώστες, φοιτητές, εκπαιδευτικούς και ανθρώπους της γραφής που θα ήθελαν να εμπλουτίσουν τις αναγνωστικές και συγγραφικές τους εμπειρίες έως εκείνο το όριο της δημιουργικής τους τόλμης.

Ημέρα συναντήσεων: Σάββατο (19.30-22.30).

[Εξ αποστάσεως δυνατότητα συμμετοχής στις Συναντήσεις του Εργαστηρίου παρέχεται 

μέσα από την εφαρμογή Hangout του Google+ / είτε μέσω skype]

Το Εργαστήριο δημιουργικής ανάγνωσης και γραφής "ΤΟ ΚΟΧΥΛΙ" έχει την στήριξη του περιοδικού τέχνης και λόγου "ΝΗΣΙΔΕΣ".

Υπεύθυνος Εργαστηρίου: Πάνος Δρακόπουλος




Στα τρία πρώτα χρόνια λειτουργίας του (2012-2015) το Εργαστήριο δημιουργικής ανάγνωσης και γραφής "ΤΟ ΚΟΧΥΛΙ" έχει, μεταξύ άλλων, υλοποιήσει:
  • -       Την ομότιτλη ειδική έκδοση 10+3 κειμένων των μελών του (περιοδικό Νησίδες, τ. 11, Άνοιξη 2014)
  • -     - Τρείς σειρές ραδιοφωνικών εκπομπών με τίτλο «Του Κοχυλιού τα Παραμύθια» (σε συνεργασία με τον «Πύργο της Βαβέλ», Δεκέμβριος-Ιανουάριος 2012-13 / 2013-14 / 2014-15, Ρ/Σ Λυχνάρι 91,4)
  • -       Την σύνθεση και την επιμέλεια e-book: Ι. Ανθολογία Εικονοποιημάτων ΙΙ. Ανθολογία Κειμένων Σκυταλοδρομίας και ΙΙΙ. Ανθολογία Κειμένων Αυτόματης Γραφής.
  • -       Τρείς Περιόδους Συναντήσεων (Α’ και Β’ Εαρινός Κύκλος) με ανθρώπους της γραφής και της δημιουργικής ανάγνωσης: ποιητές, μεταφραστές, πεζογράφους, μελετητές, εκπαιδευτικούς.
  • -       Συμπράξεις με άλλες καλλιτεχνικές συλλογικότητες, όπως η φωτογραφική ομάδα Photo-Orion, η συνεργασία με την οποία οδήγησε στην Έκθεση φωτογραφικών και λογοτεχνικών έργων «Δες ένα ποίημα» (Δεκέμβριος 2014 – Ιανουάριος 2015, στο RocknRoll)
  • -    Συνέργειες με καλλιτεχνικές ομάδες εκτός Ρόδου, όπως η Ε.Φ.Ε. Πρέβεζας – με εκθέσεις (α) στο Μεσολόγγι (Μάιος 2015) και (β) στην Πρέβεζα – έργων λογοτεχνίας και φωτογραφίας, υπό τον τίτλο: «Μικρή Ευτοπία: φωτογραφίζοντας τον λόγο» (Λιμάνι Πρέβεζας, Αύγουστος 2015).





Κυριακή, 9 Αυγούστου 2015

Αναγνωστικές τέρψεις του τρέχοντος καλοκαιριού

Γράφει ο Αυγουστίνος Τσιριμώκος - μεταφραστής & τακτικός συνεργάτης των "ΝΗΣΙΔΩΝ"


Οἱ δικές μου προτάσεις για το τρέχον αναγνωστικό καλοκαίρι βγαίνουν πολὺ δύσκολα.

Σίγουρα πάντως θὰ προτείνω τὸ νεοεκδοθὲν τοῦ Κοὺρτ (ναὶ ρέ, Κούρτ καὶ ὄχι Κέρτ, ὅπως θέλει ὁ ἐκδοτικὸς οἶκος ΠΑΤΑΚΗ - Κοὺρτ τὸν μάθαμε ἀπὸ τὴν ἐποχὴ τοῦ Slaughterhouse 5, Κοὺρτ θὰ τὸν λέμε!) Βόννεγκατ «Ἂν αὐτὸ δὲν εἶναι ὡραῖο, τότε τί εἶναι;». Καὶ τὸ προτείνω παρὰ τὶς μεταφραστικὲς ἀντιρρήσεις μου, ποὺ ξεκινοῦν ἀπὸ τὸν τίτλο ἀκόμα. Σωστότερη διατύπωση, ποὺ ἀποδίδει τὸ πνεῦμα τοῦ πρωτότυπου: If this isn't nice, then what is?, θὰ ἦταν ἡ ἀλλαγμένη σειρὰ λέξεων «Ἂν δὲν εἶναι ὡραῖο αὐτό, τότε ποιό εἶναι;».

Τέλος πάντων, πρόκειται γιὰ ἕνα ἀπάνθισμα ἀπὸ ὁμιλίες του σὲ τελετὲς ἀποφοίτησης τῶν ἀμερικανικῶν πανεπιστημίων, ὅπου ἡ εἰρωνεία παίζει μπακότερμα μὲ τὸν αὐτοσαρκασμό, ἀποδομώντας κάθε ἔννοια «ἀκαδημαϊσμοῦ».
Μιὰ δεύτερη ἐπιλογή, ἂν καὶ δὲν μὲ ἱκανοποίησε ὅσο θὰ περίμενα ἀπὸ τὸν συγκεκριμένο συγγραφέα, εἶναι τὸ «Φύλλο μηδέν», τὸ μυθιστόρημα τοῦ Οὐμπέρτο Ἔκο ἀπὸ τὶς ἐκδόσεις Ψυχογιός. Ἕνα ἔργο ποὺ μπλέκει σὲ μιὰ σχεδὸν ὁλοκληρωμένη θεωρία συνωμοσίας τὸ τέλος τοῦ Μουσολίνι μὲ τὶς ἀκροδεξιὲς παραφυάδες τῆς Ἰταλίας στὸ τέλος τοῦ 20οῦ αἰώνα (ἐπιχείρηση Gladio, P2, ἀκόμα καὶ τὸ ὀπερετικὸ πραξικόπημα τοῦ πρίγκιπα Μποργκέζε, ἀκολουθώντας τὴ γνωστὴ συνταγή τῶν ἄλλων ἐπιτυχιῶν τοῦ Ἔκο.


Γιὰ τρίτο θὰ πρότεινα τὸ μυθιστόρημα «Οι Νόμοι τῶν συνόρων» τοῦ Χαβιὲρ Θέρκας, ποὺ μετέφρασε ἡ Γεωργία Ζακοπούλου γιὰ τὶς ἐκδόσεις Πατάκη, ἀλλὰ δὲν πρόκαμα νὰ τὸ διαβάσω, καθότι τὸ πῆρα δῶρο στὴν Ἀναστασία καὶ τὸ ἄφησα μαζί της στὴν Ἀθήνα γιὰ νὰ ἐπιστρέψει μαζί της τὴν Πέμπτη.


Ἔτσι, ἀφοῦ δὲν τολμῶ νὰ προτείνω τὸ ὀγκωδέστατο καὶ κλασσικὸ «Μόμπυ Ντίκ», ποὺ διαβάζω στὶς βάρδιες μου στὴ βιβλιοθήκη, θὰ προτείνω ὁποιοδήποτε ἔργο τῆς λαίδης τῆς ἀστυνομικῆς λογοτεχνίας, τῆς Ἄγκαθα Κρίστι, καθὼς ἐπίσης τὰ διαβάζω στὴ βιβλιοθήκη σὰν πιὸ ἐλαφρά, ὅταν κουραστῶ ἀπὸ τὸν Μἐλβιλ, ἀλλὰ ἀπὸ τὸ πρωτότυπο (ἡ ἀστυνομικὴ λογοτεχνία, πλὴν ἐξαιρέσεων ποὺ ὀφείλουμε κυρίως στὴν ΑΓΡΑ, ἔχει κακοπάθει μεταφραστικά: προχειροδουλειές καὶ καμμία αἴσθηση τῆς ἑλληνικῆς γλώσσας). Γιὰ παράδειγμα, τὸ κλασσικὸ «Οἱ τέσσερις μεγάλοι» («The Big Four») ἢ τὸ «The Seven Dials Mystery». Ἡ γλώσσα τῆς ὑπέροχης αὐτῆς συγγραφέως εἶναι τὸ κάτι ἄλλο, χὼρια τὸ λεπτὸ ἀγγλικὸ χιοῦμορ της.

Καὶ σὰν κατακλείδα, παραβαίνοντας τὸν ὅρο τῶν τριῶν προτάσεων, θὰ συνιστοῦσα σὲ ὅσους καὶ ὅσες δὲν τὰ ἔχουν διαβάσει ἀκόμα, τὰ ὑπέροχα δημιουργήματα τῶν οικείων μας ποιητών: «Πέρασμα», λοιπόν, ἀπὸ τὶς ἐκδόσεις Γαβριηλίδη καὶ τὸν Πάνο Δρακόπουλο, καὶ «Ποικιλία τῆς ἐπανάληψης», τοῦ Φραγκίσκου Καλαβάση. Δύο ποιητικὲς συλλογὲς μὲ πολὺ βάρος καὶ συνάμα τὴν ἐλαφρότητα τοῦ εὐκολοδιάβαστου μουσικοῦ λόγου τῶν δημιουργῶν τους.


Καλὸ ὑπόλοιπο καλοκαιριοῦ σε όλους!